トピックス

Dreamtime (Indigenous Australia) Day 2

Day 2
In the first lesson, students were able to communicate with a special guest online from Australia.  The guest was a former student of Mr. Howes's in Australia and is a proud member of the Kuku Yalanji people of Far North Queensland.  This was a very fortunate and valuable experience for the students to learn a lot from him.  After that, the students started preparing for their final activity on Day 3.  Students will use what they learned about Indigenous culture and art and create their own story and artwork.  So, they researched and created drafts of their stories and artwork in the afternoon of Day 2.  It was another busy day, but the students enjoyed it a lot.

1時間目では、 生徒たちはオーストラリアからの特別なゲストとリモートでコミュ ニケーションを取ることができました。 ゲストはハウズ先生の元生徒で、ファー ノース クイーンズランドのクク ヤランジ族の一員です。 生徒たちにとって、彼から多くのことを学ぶことができた、 とても幸運で貴重な経験でした。 その後、生徒たちは 3 日目の最終アクティブティーの準備を始めました。生徒たちは、 先住民族の文化や芸術について学んだことを利用して、 独自の物語や芸術作品を作成します。 そのため、彼らは 2 日目の午後に、 ストーリーとアートワークの調査と下書きを作成しました。 この日も忙しい一日でしたが、 生徒たちは大いに楽しんでいました。